Hej och välkommen! Emma heter jag och jag är en glad tjej på 17 år bosatt söder om Stockholm. I min blogg får du läsa om min vardag, fotboll, shopping och livet i allmänhet. Hoppas ni är här för att stanna!

Måndag 22 Juli

Ny vecka som innebär ytligare en vecka jobb. Men familjen har ju ledighet så det bästa är när man kommer hem och de är i full gång med riktig god och sommrig middag. Idag var grillen tänd med lax och korv på gallret. Allt blir verkligen godare när man grillar det och om inte annat får man världens sommarkänsla.

Nu är det en kopp kaffe framför AIK-Häcken som gäller.

Helgen

I lördags så sjöng jag för min kära lillebror som fylde 14 vid halv 8 tiden för att sedan somna som till lunchtid. Slängde i mig lunch och började fixa mig och små städa på rummet innan släkten rullade in. Efter paketöppning och fika så började folk åka hemmåt men familjen Sundberg stannade kvar på middag. Så det blev att hoppa studsmatta, leka i lekstuga, spela fotboll, spela tennis, mata kaniner osv med Alma som är inne i perioden där allt är roligt i 15 minuter. När de frammåt halv 11 tiden på kvällen åkte hemmåt plöjde jag några avsnitt av sex and the city.

Idag sov jag ut igen innan jag laddade över foton, filer, musik osv till datorn eftersom skärmen sprack totalt nere på Rhodos så lämnade jag in den idag. Så nu känner man sig lite små handikapad utan nr, bilder, appar osv men antar att jag får skylla mig själv. Så övningskörde och lämnade in den samt handlade en klänning på rean. Sedan övningskörde jag till Alvik och hämtade en skrivare och tillbaka. Nu på kvällen har jag sovit i soffan och tittat på tv.

Dags att sova nu eftersom yttligare en jobb vecka med uppgång runt 5 på morgonen väntar.

En kväll hos Malin

En av kvällarna i helgen var en riktig sommar kväll. Grillning hos Malin och sen kom det kanske 10 pers så vi var kanske 15st som satt på hennes altan med lite gott att dricka, musik, singstar och bara njöt av sommarlovet. Riktig mysig sommarkväll. Något liknande måste göras om innan detta sommarlov är slut.

Simon var rädd för att frysa och bunkrade upp med både poncho och halsduk
Simons försök till att se full och törstig ut
Tänk att man kan sitta ute så pass länge utan att frysa
Fina vänner

Fredag 19 Juli

Försov mig väldans mycket imorse. 11 minuter innan bussen går står mamma i dörröppningen och säger att min buss går snart. Så jag springer upp och kastar påmig kläderna, upp med håret i en tofs och på med lite puder. Kastar ner matlådan i väskan och springer till bussen. Och tro det eller ej men jag hann, jag och bussen anlände i princip samtidigt till hållplatsen.

Sitter på jobbet nu och snart är det helg. Konstigt nog är helgen mer efterlängtad nu när jag jobbar än annars när jag går i skolan. I helgen blir det att fira lillebror, mysa med Alma som det var längesedan jag såg och bara ta det lugnt och samla krafter till ännu en arbetsvecka.

Sommarmiddag

Efter jobbet skulle jag leta present till lillebror slutade med att jag kom ut från affären med ett Solpuder, en kjol och en body butter till mig själv istället, oups!
Sen blev det middag med familjen på altanen, riktig sommar middag dessutom. Sallat, dressingar och revbensspjäll.
Nu sitter jag proppmätt i soffan och väntar på att jag ska orka resa mig och plocka lite på rummet samt duscha.

Torsdag

Snart fredag vilket innebär sista jobbdagen för veckan och sen helg. I helgen, på lördag närmare bestämt, fyller min lillebror år. Så efter jobbet idag blir den en snabb visit i stan för att leta present.
Idag flyter allt på bra här på jobbet, ska snart avsluta långlunchen jag sitter på just nu med teknikerna.

Rhodos shoppingen

På vår resa blev det inte så mycket till shopping. Vi var i gamla stan en kväll men det var typ grekiska östermalm, det vi kunde hitta var typ märkes butiker eller andra relativt dyra butiker. Fick dock med mig två plagg, ett från H&M och ett från ZARA, väldigt kul att vara utomlands och komma hem med plagg från kända butiker här hemma.
Fick hur som helst med mig en klänning från ZARA som jag tittat på här hemma men inte köpt och nu sprang jag på den på rean samt en tröja/blus/tunika från HM.

New Yorker

40 minuter innan butiken stängde i förrgår så kastade sig jag och mamma in i bilen och åkte till New Yorker för att köpa födelsedagspresent till min bror som fyller år på lördag. Men jag kunde ju såklart inte hålla mig utan fyndade lite på rean jag också.
Blusen och linnet för endast 79:- styck och jeansen för 399:-

Onsdag

Infinner mig precis som alla andra dagar på jobbet vid denhär tiden. Har precis ätit frukost med några v killarna och nu ska jag ta tag i mejlhögen. Känns som att det kommer bli yttligare en lugn dag på jobbet idag.

Efter jobbet ska jag möta upp Lina på söder, vi ska leta upp någon mysig resturang och slå oss ner för en lång och mysig middag. Så jäkla längesedan vi sågs nu så vi har mycket att uppdatera varandra om. Så känner på mig att kvällen kommer bli mer än bra!

Jobb

Har just nu lunchrast på jobbet. Sommarjobbar nämligen på SEFAB-gruppen (en bostadsrättsförening) nu från till vecka 33. Sitter i kundtjänst och svarar i telefon samt har hand om mejl, post, beställningar osv. Roligt men ganska dött såhär på sommaren så sitter just och tittar på skärgårdsdoktorn. Men snart kommer posten och då blir det full fart att sortera och scanna in den. Hoppas ni tillskillnad från mig har möjlighet att njuta av solen utomhus, själv är jag på kontoret 7-16 på dagarna. Men vad gör det, pengar behövs alltid.

Rhodos

För en vecka sedan hade jag en dag kvar i paradiset. Jag har nämligen vart på min livs resa, en vecka med underbara vänner och härligt folk vi träfade där nere. En vecka med sol, bad och party vad mer kan man begära som tonåring?
Våra dagar såg likadana ut hela veckan, vakna av klockan vid halv 9 och därefter springa ner för att hinna äta frukosten på hotellet lika många gånger som vi hann missade vi den. Sen var det stranden 5 dagar och poolen 2 dagar. Där låg vi och försökte piggna till samt bli lite bruna.  Sen var det vila och dusch som gällde innan vi åt middag och köpte alkohol att föra med. Sen blev det att fixa till sig och dricka lite på balkongen innan vi dansade natten lång på bargatan. Hade så jäkla kul varje kväll och skulle inte tveka en sekund om jag fick chansen att åka tillbaka!

Long Time No See

Länge sedan nu, trodde jag hade gett upp bloggandet. Hade tom tagit bort appen från telefonen men fått suget tillbaka nu.

Har sommarlov nu och mer tid till bloggning. Har sen sist fått sommarlov, njutit av sommaren och framförallt vart på mitt livs resa. Men mer om den i ett eget inlägg.

Men nu ska jag ta tag i detta på allvar!